Saturday 17 November 2012

mohD


Pengarang kitab memberitahu mohD adalah hidung mancung, dengan alasan, hidung mancung lebih cantik daripada hidung tidak mancung. Orang kristian menggambarkan Muhammad salalallah alaihi wa salam adalah sangat handsome, sebab itulah sebahagian orang kristian zaman Rosulullah alaihisalam dulu menolak baginda.
Pengarang kitab juga membuat ramalan, bahawa mohD adalah kaya.
Apa yang kita tahu daripada Al-Quran, Nabi-nabi yang mempunyai kerajaan yang hebat adalah daripada keturunan bani Israel, contohnya, Sulaiman dan Daud.


mohD - Hidung dia bengkok
- Daripada hadis kita dapat tahu bahawa hidung mohD adalah bengkok(tidak lurus), sahih atau tidak sahih hadis itu, Allah S.W.T sahaja yang maha mengetahuinya.

Check it Out !!
 - Bengkok bukan bermakna bongkok.
 - Kebanyakan hidung mancung adalah lurus dan tidak bengkok.....
 - Kebanyakan hidung bengkok(tidak lurus)  adalah tidak mancung atau kurang mancung.


mohD - Suka memberi,pemurah.
- Daripada hadis, kita dapat tahu mohD suka memberi,pemurah....

Check it Out!!
- Suka memberi tidak semestinya kaya.
- Jika dua orang yang mempunyai pendapatan yang sama, seorang suka memberi dan seorang kedekut, 
  siapa yang mempunyai baki yang lebih banyak? orang yang kedekut itu mempunyai baki lebih banyak dan    dianggap lebih kaya.
-Orang baik suka memberi... jika seseorang yang sangat baik, contohnya mohD, sudah tentu dia sangat suka memberi.. bila sangat suka memberi.. adakah dia masih mempunyai harta yang banyak atau kaya? kecuali ada harta cukup untuk dirinya dan keluarga sahaja. Cukup bermakna tidak kurang dan tidak lebih.