Monday 12 December 2011

Khutbah Jumaat 2011(Friday Sermon) - Sedikit Petikan Mengenai Tahun 2022 Masihi



Sidang Jumaat yang dirahmati Allah,
Ketika kita membaca tentang beberapa teori tentang keruntuhan zionis pada tahun 2022 seperti teori seorang pendeta Yahudi mengatakan bahawa kerajaan Yahudi Israel akan kekal selama 74 tahun sahaja sejak penubuhan negara  Israel iaitu 1948 sehingga 2022. Begitu juga teori pimpinan Israel yang menganggap bahawa selepas peperangan terhadap Lubnan pada 1982 adalah tahun nikmat bagi zionis yahudi sehingga 40 tahun seperti yang di tafsirkan dalam Kitab Taurat mereka. Ini bermakna penamatnya ialah pada 2022 .
Ada juga teori kebetulan yang disebut mengenai bilangan jumlah huruf dari ayat 2 surah Isra’ hingga ayat 104 berjumlah 1443 huruf di mana tahun 1443 Hijrah bersamaan 2022 Masihi..........
Selanjutnya klik link di bawah dan baca,
http://ekhutbah.wordpress.com/2011/06/02/isra-mikraj-dihayati-kemenangan-dirai/



{Kebetulan Tahun 2022 adalah tahun saya berumur 40 tahun".}


 Hai bani Israel, ingatlah akan nikmat Ku yang telah Aku anugerahkan kepada mu, dan sempurnakan lah janji Ku,
niscaya Aku sempurnakan janji Ku untuk mu dan hanyalah kepada Aku hendaklah kamu takut.
Dan berimanlah kamu kepada yang Aku turunkan ,yang membenarkan yang ada serta kamu dan jangan lah kamu orang yang mula-mula kafir dengan dia, dan jangan lah kamu jual ayat-ayat Ku dengan wang sedikit, dan takutlah kepada Ku.
Al-Baqarah: 40-41